Historische automobielen op bezoek bij het Océ Museum

Op 27 augustus 2023 was het Océ Museum etappeplaats in het “Borderline Memorial Event”.

De chauffeurs en hun bijrijders werden daar onthaald op koffie en vlaai, en een in oldtimerstijl uitgevoerde food truck bood frikandellen en pizza’s aan.

Deze rally van historische auto’s was georganiseerd ter herinnering aan de eerste rit van een automobiel in Nederland, die plaatsvond in Venlo, precies 130 jaar geleden.

De betreffende auto was de Benz Patentwagen 3 Rad van Richard Freudenberg uit Süchteln.

Een replica van dit voertuig werd meegevoerd in de tocht en ter plaatse tentoongesteld.

Verder reden er ongeveer 100 andere historische auto’s met bouwjaar vóór 1960 mee.

Het Océ Museum was geopend voor belangstellenden en verschillende van onze vrijwilligers waren aanwezig voor uitleg. Maar de belangstelling van de bezoekers ging ook uit naar de versnaperingen.

En natuurlijk naar de oldtimers.