Tip! Experimenteer op de eerste zaterdag van elke maand  met licht en zwaartekracht in het Océ Museum.

Het Océ Museum is vanaf nu elke eerste zaterdag van de maand, ook zonder afspraak, geopend. Op de eerste zaterdag van elke maand kunnen kinderen tussen 13.00-17.00 uur, onder begeleiding van een educatiecoach, echte natuurkundige proefjes uitvoeren in het Kopielab. Neem ook een kijkje in de nieuwe tentoonstelling ‘Beleef de 7 verhalen van Océ’. De entree bedraagt 5 euro, inclusief deelname proefjes, en aanmelden is niet nodig.

Maak zelf een blauwdruk!

Om de historie levend te houden investeert het Océ Museum veel in techniekonderwijs. De leukste experimenten van het educatieprogramma kunnen de bezoekers op de eerste zaterdag van elke maand ervaren. Educatiecoach Herman staat in het Kopielab voor je klaar om samen een echte blauwdruk te maken, papier te coaten, maar ook om de werking van zwaartekracht, luchtdruk en elektriciteit te ervaren. De labjassen hangen al klaar!